måndag 31 maj 2010

"We can already see some lights at a dıstance"

Min lärare var på det skeppet som det dog personer på. Hoppas verkligen hon mår bra. Att göra så på internationellt vatten mot ett skepp med betong och rullstolar? bra issy.

pz
Enligt Art. 110, första stycket, i konventionen, får krigsfartyg på internationellt vatten endast borda ett annat fartyg i följande situationer:
(a) the ship is engaged in piracy;
(b) the ship is engaged in the slave trade;
(c) the ship is engaged in unauthorized broadcasting and the flag State of the warship has jurisdiction under article 109;
(d) the ship is without nationality; or
(e) though flying a foreign flag or refusing to show its flag, the ship is, in reality, of the same nationality as the warship.

2 kommentarer:

  1. http://unnasaj.blogspot.com/2010/06/sa-sant-som-det-ar-sagt.html

    Hallå!!
    Bli kompisar!
    TRor ni skulle klaffa!

    SvaraRadera
  2. HAHA asså ania
    JAG VÅGAR EJ KOMMENTERA PÅ BLOGGAR JAG LÄSER.
    sen gjorde jag det, fick LÅNGT svar
    *våga ej svara*
    BA HUR skulle jag kunna V Å G A.
    iofs när man ser mitt nyaste inlägg borde ajg verkligen göra whaatevahh ja kan. haha

    SvaraRadera