onsdag 9 mars 2011

alvas beautibloggtipz

om man (eller som i mitt fall min hund) vill äta omega 3 som är lätt för kroppen att ta upp, men inte kommer från stackars fiskar(och inte innehåller föroreningar) så finns det jättebra alg-olja nu för tin!!!! men det ännu viktigare tipset är denna produkt:

som nämligen är det godaste lipsylet någonsin då det smakar AMARETTO. nom. och är veganskt. NOM. och fint.

asså har spårat ur lite nu när det kommer till kosttillskott!! tar dessa dagligen (förutom fexim, den tar jag ngn gång i veckan). obs att det är 5 olika piller om dan.



men ok sista tipset: den evening primerose= guld om man har torr+flammig+lätt finnig hud (älskar att jag blivit sån). ba bomba ansiktet. svär!! har i denna anda också köpt 2 till oljor. lovar att detta tilltag inte är lika mongo som att tvätta håret med bakpulver och vinäger. *lär mig av mina misstag*

8 kommentarer:

  1. Oj du är jätterolig nu! =D Jag äter en Mitt val vegetarian var tredje dag cirka. Funkar också bra! Är sjukt avis på Amarettolypsylet, var köper man? Samt vad är evening primerose????? Tusen frågor!

    SvaraRadera
  2. evening primerose=jättenattljusolja som innehåller GLA (något slags fett) som typ gör ngt med cellförnyelse som hjälper en att inte bli torr samt lindrar pms-besvär och hormonfinne. hehe

    lipsyle finns på veganlife.se, där också omega-3 (o jättenattljus) finns!! *lever vegan*
    dock finns fler sorter och presentförpackningar av lipsylet (ASMÅNGA SMAKER) på softskin.se.
    *älskar internetshopping*

    SvaraRadera
  3. Guuuuuu. Ska unna mig någon gång.

    SvaraRadera
  4. :D ps har fått de andra oljorna nu!! vetu det är värsta bra+billiga+veganska sättet ändå att göra all sin hudvård!!! man kan ha smörja in-olja som är lite olika beroende på behov och tvätta nyllet-olja som mandelolja ska va bra som. måste köpa den nu också därför ,

    //glansfejz

    närå! man blir inte det!! man får "sammetslen" hy.

    SvaraRadera
  5. Spännande med oljer! Amaretto lät gotta fst jag har kvar de där jag fick i julklapp!!
    Har de några bra barnvitaminer där? Eller kanske bröstmjölksersättning? Vore festligt!

    SvaraRadera
  6. :D hehe!! äslkar oljorna!

    de har dessa barnvitaminer: http://www.veganlife.se/product.html/animal-parade-barnmultivitaminer?category_id=12 dock att de verkligen verkar vara för lite äldre barn osm kan tugga. Har inte hittat ngn mjölkersättning, men lite babyolja och tvättlappar och sånt. Och omega 3 då! bra för mammer väl?

    SvaraRadera
  7. Finns i smöre redan. Måste man ta extra? Äter redan folsyra, vanliga vitaminer och fexim. Hatar fexim! Får sura uppstötningar och detta med mattiderna.

    SvaraRadera
  8. ja venne!men jag trodde du inte skulle behöva äta folsyra pga man redan äter så mkt sånt i veganmat!

    SvaraRadera